Personen
Jan Dijkgraaf
NUR Codes (sub)
770 Psychologie algemeen
Psychologie
Psychoanalyse en religie
Unraveling branding systems
De vraag is het antwoord
Het tijdperk waarin een werknemer van baan veranderde omdat de baas een tiran was, de leaseauto bij de buren wel lichtmetalen velgen had, het kerstfeest niet bij Van der Valk, maar in de eeuwige sneeuw van Sölden werd gehouden of welke andere goede reden dan ook, ligt achter ons. De betere banen liggen voor de meeste Nederlanders momenteel niet voor het oprapen. Het is ook lang niet zeker dat die gouden tijden terugkeren. Dat betekent dat je als werknemer niet meer bij de eerste de beste hobbel je ontslagbrief kunt indienen. Je moet er het beste van maken. Sterker: je bent tientallen van de 168 uren die je per week leeft kwijt aan je werk, dan is het wel heel sneu als je dan alleen maar naar de zaterdag zit te verlangen. Hoe je zorgt dat jij geen ‘weekendwenser’ wordt? Of blijft? Door jezelf als werknemer opnieuw uit te vinden. Door je eigen feestje op de werkvloer te bouwen, keer op keer, dag na dag. Denk je nu al: ‘Ja, maar...’ en zie je meteen redenen waarom dat in jouw specifieke geval niet gaat lukken? Wakker worden! Je leeft maar één keer. Jan Dijkgraaf werkt sinds 2010 als professioneel buttkicker. Daarvoor was hij onder meer hoofdredacteur van Metro, Management Team en HP/De Tijd. Zijn missie: zorgen dat werknemers lachend naar hun werk gaan – en lachend weer naar huis.