dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
Business marketing is een overzichtelijk standaardwerk voor een ieder die zich wil verdiepen in de mogelilkhedem en de praktijk van B2B-marketing: de problematiek van bedrijven die leveren aan andere bedvrijven, Het boek is bedoeld voor de diverse curricula van het economisch en technisch hbo, alsmede voor onderwijs op universitair niveau. Het boek ken teen duidelijke structurering, toegankelijk taalgebruik en veel verhelderende praktijkvoorbeelden. Op de bijbehorende website is een groot aantal cases te vinden en veel aanvullend oefenmateriaal. Het boek onderkent dat relatiemanagement een belangrijke plaats innenmt binnen B2B-marketing, waarbij de instrumenten van de marketingmix een invulling verdienen die het belang van relaties, samenwerking en netwerken erkent. Het boek behandelt onder andre:
- koopgedrag van organisaties
- afgeleide vraag en SCM
- CRM, MIS en Database marketing
- industrieel marktonderzoek
- marketingplanning en -strategie en marktsegmentatie
- toeleveren en uitbesteden
- organisatie en account management
- marketing control
- servicestrategieën
- (Europees) aanbesteden
- e-commerce, websites en internet
- verkoop-en relatiemanagement
- zakelijke dienstverlening.
Dr. C.J. Gelderman werkt als universitair hoofddocent marketing en inkoopmanagement bij de Open Universiteit Nederland, prof. dr. H.W.C. van der Hart is hoogleraar en adviseur op het gebied van business marketing.