dit werk kent de volgende uitvoeringen
verschijningsdatum07/11/2007
Wat is nieuwsgierigheid?
En hoe worden we nieuwsgierig gemaakt?
Hoe komt het dat je de wereld vergeet in de bioscoop? Dat er reclames zijn die je blijven boeien en andere waarbij je meteen begint te zappen? Waarom je over sommige organisaties meer informatie wilt en waarom andere je onverschillig laten?
In een wereld waarin we overstelpt worden door signalen negeren we de meeste. Maar soms springen er beelden uit waar je meer van wilt weten, beelden die de nieuwsgierigheid prikkelen. Zoals een foto in de krant van mensen die op handen en voeten lopen,
of de sc nes uit moderne televisieseries als 24.
Wat is het geheim van deze beelden? Hoe slagen de makers erin onze nieuwsgierigheid te prikkelen? Hoe doen schrijvers, reclamemakers, politici, beeldend kunstenaars, reclamemakers, gamebouwers, designers, filmmakers en fotografen dat?
In dit rijk ge llustreerde boek onthult Roland van der Vorst de principes achter het opwekken van nieuwsgierigheid. Het laat op een toegankelijke manier zien hoe ons denken over nieuwsgierigheid in de loop der tijd is veranderd en neemt de lezer mee van Aristoteles tot de allernieuwste snufjes uit de virtuele wereld.
Nieuwsgierigheid is een boek voor iedereen die wil weten hoe hij dagelijks nieuwsgierig wordt gemaakt en hoe hij anderen nieuwsgierig kan maken...