dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789046802212
verschijningsdatum22/05/2007
verschijningsdatum22/05/2007
Wie een kind verwacht, peinst zich suf over een goede naam. Iedereen denkt een unieke naam te kiezen, maar het tegenovergestelde is waar. Ook de ondernemer die een bedrijf opricht, de marketeer die een nieuw product op de markt brengt, de bestuurder die zijn beursfonds wil opkalefateren met een nieuwe naam, de zorgdirecteur die voor de zoveelste keer fuseert en de internetentrepreneur die een Web 2.0-startup opzet, allemaal komen ze voor de vraag te staan: weIke naam geven we eraan? Een essentiële vraag. Want een goede, onderscheidende naam kan in één klap het verschil maken. Maar waarom lijken zoveel bedrijfs- en merknamen dan op elkaar? En waarom zijn die lopendebandnamen vaak zo nietszeggend?
Journalist Erwin Wijman gaat op kritische en luchtige wijze in op de brandende Kwesties rond de naamgeving van bedrijven. De bedrijfsnamenfabriek bespreekt de trends, laakt het kuddegedrag en toont de valkuilen. Maar geeft ook tips en trucs voor iedereen die nu eens een keer een goede naam wil voor zijn bedrijf, product, merk of beursfonds.
Met bedrijfsnamengenerator!
Kortom, dit boek is voor iedereen die een bedrijfsnaam nodig heeft. Of een nieuwe bedrijfsnaam nodig heeft maar dat nog niet wist. En voor iedereen die van namen houdt en graag wil weten waarom alles heet zoals het heet.