dit werk kent de volgende uitvoeringen
Hardback
ISBN9789089651051
verschijningsdatum18/10/2011
verschijningsdatum18/10/2011
Managers en andere leidinggevenden gebruiken graag taal met veel jargon en metaforen. Veel woorden die eigenlijk iets verhullen, of misschien zelfs blijk geven van verdringen. Wat betekenen al die woorden die zo kwistig worden rondgestrooid in de arena¿s van ons professionele bestaan? En wat kunnen ze verklaren over de achterliggende gedachten en fantasieën? Freud beschouwde het psychologische mechanisme van verdringing als zijn belangrijkste ontdekking, en niet het onbewuste. En dan had hij het vooral over het verdringen van seksuele fantasieën en niet zozeer over feitelijke seksuele verleidingen. In dit boek wordt voor het eerst gezocht naar de verdringingmechanismen die de hedendaagse professionele mens overeind houdt. Waar woorden tekort schieten, vertellen de beelden de rest ... Het Freudiaans woordenboek biedt een uniek en nieuw inzicht in de psychologie van de werkende mens. Het is voorzien van prachtige illustraties van kunstenaar Reinier van den Berg. Hans Broekhuis diende eerst de wetenschap en werd 25 jaar geleden ondernemer. En dat is hij nog steeds. Daarnaast schrijft hij over economie en ondernemen. En nu dus over de taal, de woorden van ondernemers en managers. Reinier van den Berg is al 27 jaar actief als beeldend kunstenaar. Daarnaast is hij ondernemer in het reclamevak waarin hij zich heeft toegelegd op het ontwikkelen van concepten en de vormgeving ervan.