dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789023233794
verschijningsdatum01/01/1998
verschijningsdatum01/01/1998
"Westerse concerns staan aan de basis van de welvaart in onze samenleving.
In de economische berichtgeving nemen zij een centrale plaats in. Vrijwel dagelijks leest men over fusies, opsplitsingen, of over vertrek van concernbestuurders wegens ¿verschil in inzicht over het te voeren beleid¿. Maar wat is dan concernbeleid.
Hans van Londen richt zich tot geïnteresseerden in concernorganisaties. Of u nu in een concern werkt of wilt gaan werken, of u nu in aandelen ¿doet¿ of belangstelling heeft voor de betekenis van concerns in ons dagelijks leven. Met zijn dertigjarige advieservaring en aan de hand van diepgaande gesprekken met ruim dertig top-ondernemers laat Van Londen zien waar concernbestuurders voor (moeten) staan.
¿Het resultaat is een boek geworden dat een breed beeld schetst van concerns in tegenstelling tot veel literatuur over dit onderwerp die slechts een deelaspect van de concernorganisatie belicht. Het dringt door tot de complexiteit van concerns door de veelheid van aspecten in beeld te brengen. De boodschap van Van Londen: ¿Een concernleiding moet op twee velden goed bij de tijd blijven: niet alleen de economische waarde, maar ook de ondernemingswaarden zijn van belang. De balans moet goed zijn¿.¿ - Management Consultant/Winter 1998
¿Hij presenteert daarbij geen goedkoop receptenboek, maar staat onder meer stil bij de vele menselijke processen, waarbij het in de kenniseconomie fout kan gaan. Een welkom, nuttig boek dus.¿ - Dany Jacobs/NRC Handelsblad
¿Ook ik wil het laatste boek van Hans van Londen van harte aanbevelen. Hij beschrijft glashelder hoe een bedrijf waarde kan scheppen. Centraal staat het verschil tussen de zakelijke, rationele en economische kant van besturen en de emotionele en op binding gerichte kant¿. - Hans Wijers/Quote
¿Zo lees ik als één van de lessen uit het boek: hou vast aan je core values en je core purpose; dat bouwt visionaire bedrijven die de tijd overleven.¿ - Jacques Schraven/Nijenrode Managementreview"