dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789023231820
verschijningsdatum12/09/1996
verschijningsdatum12/09/1996
"Onderzoek dat werkelijk bruikbare resultaten voor managers en bestuurders oplevert komt niet vanzelf tot stand. Daartoe is naast inzet, inspiratie en creativiteit een doordachte, verantwoorde en klantgerichte aanpak vereist. Bedrijfskundige methodologie kan daarbij helpen. Bedrijfskundige methodologie beoogt een effectieve organisatie van wetenschappelijk onderzoek en is daarom ook: werken aan kwaliteit van onderzoek.
Dit boek beschrijft het management van bedrijfskundig onderzoek. Het is geen vervanging voor methodologische handboeken, maar beoogt aan te vullen en een integraal perspectief op bedrijfskundige methodologie aan te bieden.
Met dit standaardwerk werd inmiddels uitgebreide ervaring opgedaan in het onderwijs. In deze op grond van ervaringen herziene editie zet De Leeuw eerst zijn wijze van denken over bedrijfskunde en bedrijfskundig onderzoek helder uiteen. Vervolgens laat hij zien hoe men tot een effectieve probleemstelling kan komen. In het derde deel beschrijft hij hoe onderzoek te managen valt en hoe men op doelmatige wijze hoogwaardige onderzoeksproducten realiseert.
Daarmee is deze zeer bruikbaar gebleken handleiding voor het management van bedrijfskundig onderzoek weer geheel 'up-to-date'."