dit werk kent de volgende uitvoeringen
verschijningsdatum01/01/1999
Voeding speelt een belangrijke rol in ons leven. Als er bij jonge kinderen problemen zijn bij het opnemen en verwerken van voeding heeft dit veel invloed op de ontwikkeling van het kind en de relatie met de omgeving.
De laatste jaren komt er steeds meer aandacht voor de begeleiding van jonge kinderen met voedingsproblemen en hun ouders. De oorzaken en gevolgen van problemen met de voeding kunnen heel verschillend zijn. Van de betrokken hulpverleners (artsen, verpleegkundigen, logopedisten, di tisten, fysiotherapeuten en gedragskundigen) vraagt het veel kennis van de verschillende aspecten. E n van die aspecten is het leren eten en drinken. Vanwege hun kennis op het gebied van sensibiliteit en mondmotoriek worden logopedisten meestal ingeschakeld voor dit onderdeel. In dit boek worden de verschillende mogelijkheden voor logopedische interventie besproken bij deze problematiek. Daarom is dit boek in de eerste plaats voor logopediestudenten en logopedisten bedoeld.
Daarnaast geeft het aan de andere hulpverleners de mogelijkheid om kennis te nemen van de logopedische problematiek en interventie bij deze kinderen. Zo kan het boek aanleiding zijn tot verdere verdieping en uitwisseling om de hulp aan kinderen met problemen rond de voeding en hun ouders te verbeteren.
2e druk