dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789490177218
verschijningsdatum11/04/2013
verschijningsdatum11/04/2013
Een koers bepalen is één, maar er ook voor zorgen dat de zeilen goed komen te staan en de bemanning weet wat men hiervoor moet doen, dat is twee. En dat laatste is wat er vaak aan schort bij kleine of middelgrote organisaties. In dit boek wordt de methodiek Strategisch Innoveren beschreven. Een pragmatische methodiek waarmee een organisatie eenvoudig komt tot strategische doelen met bijbehorende acties. Het gezamenlijk doorlopen van een Strategisch Innoveren programma draagt bij aan het teamgevoel en aan het creëren van een gedeelde visie. Het boek is bedoeld voor ondernemers en managers die hun strategie meer inhoud willen geven met concrete doelen in samenspraak met het team. Naast toelichting en uitleg over de methodiek, is er de casuïstiek van een 30-tal bedrijven opgenomen waar deze methodiek is uitgevoerd. Hierbij was de rode draad per bedrijf verschillend. Zo werd Strategisch Innoveren onder andere ingezet voor het ontwikkelen van een nieuw businessidee, het genereren van efficiencyverbeteringen, of gewoon voor het bepalen van de te varen koers.