dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789465118185
verschijningsdatum25/06/2025
verschijningsdatum25/06/2025
Bouke Vlierhuis verloor begin 2023 zijn eerste klus aan ChatGPT. Na 20 jaar copywriting stond hij ineens in de frontlinie van de AI-revolutie en het was omarmen of vervangen worden. Dus dook hij erin. Nu is hij adviseur en content-expert voor B2B IT-dienstverleners en zet hij generatieve AI in om zijn werk tot 90% sneller te maken - en helpt zijn klanten hetzelfde te doen.In dit boek combineert hij lessen van 25 jaar in business, zijn achtergrond als IT-consultant en procesanalyst en 2 jaar hands-on ervaring met AI in contentmarketing tot een praktische, no-nonsense handleiding voor de B2B-marketeer die AI wil omarmen zonder daarmee waardevolle zaken als vertrouwen, creativiteit en menselijkheid overboord te gooien.
“In het oerwoud van AI-ontwikkelingen biedt dit boek de perfecte overlevingsstrategie voor elke B2B-marketeer, vol persoonlijke ervaringen en praktische kompasrichtingen geserveerd met verfrissende humor. Boukes nuchtere kijk op AI voelt als een betrouwbare gids die direct inspireert tot tastbare marketingtoepassingen. Ik heb dit boek met veel plezier gelezen en waardeer naast de brute eerlijkheid, vooral hoe het complexe AI-concepten vertaalt naar concrete marketingvoordelen zonder in technisch jargon te verzanden.”
Joop Snijder, CTO bij Aigency, hoofd AI-research bij Info Support, keynotespreker
“Dit is geen AI-boek. Dit is een handleiding om je werk wél af te krijgen. Vergeet de zoveelste promptgids. AI-survivalgids voor de B2B-marketeer gaat over hoe je tijd wint, collega’s meekrijgt en je contentmachine schaalbaar maakt. Bouke gidst je op gepassioneerde wijze langs 9 adviezen, 6 ijzeren wetten en een keiharde waarheid: marketing zonder proces is straks geen marketing meer.”
Patrick Klerks, creatief strateeg en AI-expert
“Bouke keeps a cool head in a market full of hot air. This book provides a non-Guru stance and direct, actionable plan for fixing your underlying marketing processes in a way that takes advantage of AI while maximizing the value of the humans that make your brand unique. It's the practical guide you actually need to make AI work for you, not against you.”
Noz Urbina, internationaal AI- en omnichannel-expert, auteur van ‘Content Strategy: Connecting the dots between business, brand, and benefits’
AI verandert je rol — of je wilt of niet. Dit boek laat feilloos zien waar de echte kansen liggen voor B2B-marketeers. Helder, eerlijk en met een concreet stappenplan dat verder gaat dan de hype. Wie het proces snapt, pakt de regie. Wie het negeert, wordt ingehaald. Bouke fileert de misverstanden én biedt een realistisch actieplan. Geen hype, maar hands-on advies voor wie nu het verschil wil maken.
Martin van Kranenburg - Auteur ‘ChatGPT als tweede brein’ en ‘Schrijven voor het brein’