dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789013059410
verschijningsdatum11/12/2008
verschijningsdatum11/12/2008
Een praktisch boek over marketing en communicatie in de gezondheidszorg.
Doel is vanuit de praktijk te komen tot de achterliggende marketinglessen.Aan de hand van praktijkvoorbeelden uit alle geledingen van de gezondheidszorg leest u welke activiteiten op het gebied van marketing worden ontplooid en wat daarin goed en fout gaat. Op basis daarvan wordt een analyse gemaakt die voor de lezers in de verschillende taakgebieden als een praktische "how to" kan worden benut voor toekomstige marketingactiviteiten.
"Het begint met een zesje" is een bekend geworden one-liner van voormalig inspecteur-generaal van de Inspectie voor de Gezondheidszorg Herre Kingma (thans ziekenhuisdirecteur). Wat Kingma bedoelde, was dat zorginstellingen door de Inspectie niet werden getoetst op het leveren van topkwaliteit, maar op het leveren van kwaliteit die van een aanvaardbaar niveau is. En net zoals op een schoolrapport geldt, dat "aanvaardbaar" begint met een zesje.