dit werk kent de volgende uitvoeringen
verschijningsdatum23/12/2024
765 Creatief denken
780 Economie en bedrijf algemeen
imprint Nedvision Publishing
uitgever taal Nederlands
‘Te veel van de huidige managementboeken benaderen problemen vanuit dezelfde invalshoeken. Dit boek draait problemen om en laat ons anders denken. Het is erg handig, niet alleen in het bedrijfsleven, maar ook voor het leven van elke dag.’ Brian McBride, voorzitter van de Confederation of British Industry‘Een uitgebreide reset voor je geest die je creativiteit een boost zal geven.’ Jane Casey, auteur van de Maeve Kerrigan-boeken
‘Lateraal denken is noodzakelijk voor leiders die creativiteit en innovatie moeten stimuleren. Dit boek geeft je een fris perspectief om je te helpen overleven in deze uitdagende tijden.’ Moira Clark, hoogleraar strategische marketing aan de Henley Business School
Niet voor elk probleem is er een voor de hand liggende oplossing en soms levert een rechtlijnige oplossing niet de best mogelijke uitkomst op. Wat kun je dan doen? Gebruik de mogelijkheden van lateraal denken om vindingrijk en creatief te denken en zo breinbrekers op een nieuwe, frisse manier aan te pakken.
In ‘Lateraal denken’ legt de bekroonde schrijver Paul Sloane duidelijk uit hoe je kunt profiteren van het gebruik van een laterale denkaanpak. Aan de hand van inspirerende voorbeelden van grote laterale denkers uit de muziek, het bedrijfsleven, de architectuur, de geschiedenis, oorlogvoering, kunst en criminaliteit helpt deze verzameling praktische tips, technieken, voorbeelden, puzzels en uitdagingen je gegarandeerd om krachtige denk-technieken in te zetten, mensen te overtuigen en frisse oplossingen te bedenken voor creatieve uitdagingen.