Is het economisch mensbeeld nog wel het juiste fundament voor jouw organisatie? Of is het simpelweg blablabla-management geworden? De focus op winst en groei verstikt creativiteit en innovatie. Tegelijkertijd zijn we moe en raakt de aarde uitgeput. De sociale mens lijdt. Ook zorgt de opkomst van AI, klimaatverandering en geopolitieke spanningen voor extra angst en onzekerheid.
Zijn we niet toe aan nieuwe mensbeelden waarop jij jouw organisatie bouwt? Mondragon Corporation, Semco, LEGO en Tony’s Chocolonely investeren in de samenwerkende, politieke, spelende of duurzame mens; allemaal varianten van de sociale mens. Hun keuzes inspireren.
In dit boek ontdek je:
• Waarom we in een turbulente overgangsperiode leven en op de drempel van een nieuw tijdperk staan.
• Hoe jij, net als LEGO, Semco en Tony’s Chocolonely, de organisatie van morgen uitvindt.
• Hoe jij als leider je medewerkers in deze tijd inspireert en meeneemt.
• Waarom investeren in de sociale mens jong talent aantrekt en dit de sleutel is tot een duurzame toekomst.
• Hoe belangrijk de rol van de raadgever is in deze transitieperiode.
Dit boek is voor iedereen die het blablabla-management achter zich wil laten. Het nodigt je uit om na te denken en biedt concrete handvatten om de organisatie van morgen vorm te geven.