dit werk kent de volgende uitvoeringen
verschijningsdatum14/04/2025
verschijningsdatum14/04/2025
Wat zegt de zelfdeterminatietheorie?
Waarom zou je aandacht besteden aan autonomie, verbondenheid en competentie?
Wanneer is een les motiverend?
Hoe maak je als docent écht het verschil?Motiverend lesgeven. Hoe? Zo! beschrijft hoe je in je les het initiatief neemt om het leerproces van je leerlingen op motiverende wijze te voeden en begeleiden.
Geïnformeerd door inzichten uit de motivatiepsychologie en de cognitieve psychologie maak je (hernieuwd) kennis met 14 elementen die je kunnen helpen om (nog) motiverender les te geven.
Aan de hand van heldere voorbeelden en praktische tips kun je onderzoeken wat het beste werkt voor jou en je leerlingen. Met als belangrijkste doel; een motiverende leeromgeving creëren.
'Het prettige aan dit boek is de letterlijke vertaling naar de praktijk. Het nodigt uit om iets te gaan proberen.'
- Yme van der Velde | vo-docent'Het boek is overzichtelijk opgezet en heel herkenbaar met concrete handelingsvoorbeelden.'
- Giel Kessels | mbo-docent en onderzoeker'Het is een waardevolle bron voor startende docenten en biedt ook inspirerende en verfrissende inzichten voor ervaren professionals.'
- Mario Schutte | lerarenopleider