dit werk kent de volgende uitvoeringen
verschijningsdatum30/01/2025
Speciale editie
verschijningsdatum30/01/2025
De wereld van de doden is dichterbij dan je denkt in dit langverwachte tweede deel van de Duistere talenten-serie
De duistere reis die in De man van rook is begonnen gaat verder: van de sinistere onderwereld van de Londense ballingen en de mysteries rondom een zonovergoten villa in het negentiende-eeuwse Sicilië, naar de diepe catacomben verborgen onder Parijs. De talenten moeten samenwerken tegen bottenheksen, moddertekens en een schemerhuis uit de onderwereld, als ze ook maar enige kans willen maken om hun vrienden te vinden en de wereld te redden van de doden.
Nu de orsine is verwoest, ligt de school Cairndale in puin en is Marlowe verdwenen. Zijn enige kans op redding ligt in een legendarische tweede orsine – lang verborgen en verloren gewaand – die misschien niet eens bestaat.
Maar wanneer er in de schaduw van Cairndale een lichaam wordt ontdekt, gehuld in het verdorven stof van de drughr, beseffen Charlie en de talenten dat er nog meer op het spel staat dan ze hadden gevreesd. Want er is een nieuwe drughr opgestaan; woest, gehoornd en in staat om zich in de wereld van de levenden te bewegen – en hij is niet alleen.
Een kwaadaardig figuur, bekend als de Abdis, verlangt naar het stof voor haar eigen doeleinden. En diep in de wereld van de doden roert zich een verschrikkelijk kwaad – een kwaad waarvan het geheim om hem op te wekken of voor altijd te vernietigen wel eens besloten zou kunnen zitten in het verdorven stof.
Over De man van rook
‘Een donker, meeslepend en loeispannend verhaal, dat prachtig geschreven is en een geweldig sfeerbeeld kent.’ Thrillzone.nl
‘De man van rook is een torenhoge prestatie: een oogverblindende berg van wilde uitvindingen, Dickensiaanse excentriekelingen, bovennatuurlijke verschrikkingen en aangrijpende spanning.’ Joe Hill, New York Times-bestsellerauteur van Het hoge gras en Zwart hart
‘Charles Dickens ontmoet Joss Whedon in Miro’s bovennatuurlijke, Netflix-bingewaardige roman.’ The Washington Post