Met een ongekende promotiecampagne maakte Beau van Erven Dorens zijn entree in de Nederlandse literatuur. Pijn is een rollercoaster die door middel van het hysterische bestaan van een overspannen copywriter de volslagen doorgedraaide maatschappij in het begin van de eenentwintigste eeuw blootlegt.
De lichtelijk overspannen copywriter Werner van der Linden, reclameman van het jaar 1996 en 1997, ziet mogelijkheden om zijn tanende carrière bij reclamebureau Hot&Lazy nieuw leven in te blazen als hij een campagne mag pitchen voor een humoristisch kaasproduct van een Belgisch zuivelbedrijf. Met het binnenhale van deze opdracht zou hij zich kunnen ontdoen van zijn concurrent Enzo en opvolger worden van de baas van Hot&Lazy, Etiënne, met wiens vrouw Werner een lichamelijk en geestelijk vermoeiende seksrelatie heeft, waaraan hij uit strategische overwegingen geen einde durft te maken. Het verlossende idee voor de kaascampagne wil hem maar niet invallen, tot op een ochtend zijn neef Bink, een bekende soapster, op de stoep staat en het geluk Werner eindelijk weer lijkt toe te lachen. Nooit zat een man er meer naast dan hij.