dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789079768011
verschijningsdatum03/09/2008
verschijningsdatum03/09/2008
In jouw beleving ga je er vaak als vanzelfsprekend vanuit dat jouw manier van kijken en dat wat voor jou betekenis heeft ook voor anderen geldt. Het kan hinderlijk zijn als iemand heel anders kijkt, anders betekenis geeft. De oorzaak? Verschil in oriëntatie. Een oriëntatie is een vooringenomenheid die zichtbaar wordt in wat je kiest, hoe je praat, schrijft, organiseert, met anderen omgaat. Je kunt er patronen mee herkennen. Mensen, groepen, volken, culturen zijn ermee te typeren. Organisaties kun je ermee diagnosticeren: hoe ze worden gepositioneerd, geleid, ingericht. Hoe ze zich kunnen vernieuwen en hoe je dat praktisch vorm geeft. In de westerse wereld zijn interne oriëntaties dominant. De invloed van de omgeving en sociale samenhang zijn daarmee op de achtergrond geraakt. Materieel gezien heeft ons dat veel voordeel opgeleverd. Maar inmiddels hebben mensen het gevoel dat er iets verloren is gegaan, dat veel organisaties vervreemd zijn van de realiteit. Dit boek laat zien dat het anders kan. Wie alle oriëntaties herkent en accepteert vindt nieuwe wegen, wordt creatief, kan complexe situaties aan, zn gevoel onder woorden brengen. Je raakt geïnspireerd, krijgt energie. Praktische toekomstgerichte oplossingen komen binnen bereik. Je kunt direct beginnen.