dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789023250043
verschijningsdatum11/04/2012
verschijningsdatum11/04/2012
Werkplezier boven winst. Openheid boven bedrijfsgrootte. Klanten die meedenken met de creatieven van het bureau. Directie en personeel werkzaam in één ruimte. Een ondernemingsplan vol onconventionele uitgangspunten. In De open organisatie wordt de lezer meegenomen naar de eerste tien jaar van Open communicatiebureau. Vanaf de oprichting in 2002 brak het bureau met vastgeroeste tradities in het reclame- en communicatievak. Het nam geen genoegen met de geslotenheid in alle geledingen van het bedrijfsleven. De oprichters geloofden dat het anders kon. En wilden dat bewijzen. De open organisatie laat zien hoe Open de openheid verankerde in het ondernemingsplan, het management, in huisvesting, het personeelsbeleid, de dagelijkse omgang met klanten en nog veel meer. Het boek laat zien wat de voordelen zijn van een open bedrijfscultuur, maar ook welke consequenties dit heeft. Het toont dat écht werkplezier voor alle werknemers heel wat meer investering vraagt dan een vrijdagmiddagborrel, een jaarlijks zeildagje en een dertiende maand. Een boek over succes en valkuilen. Nuttig voor ondernemers die hun organisatie transparanter willen maken. Maar ook voor werknemers en studenten die meer openheid in hun werkomgeving willen. Het is prettig leesbaar; een kruising tussen een inspirerend management- en spannend jongensboek. En dat is eigenlijk ook wel logisch, want het is geschreven door de oprichters zelf.