Historicus, trendwatcher, futuroloog en eigenaar van Futureproved Trendwatchers Bert Van Thilborgh gidst je in zijn eerste boek doorheen de veranderingsprocessen in onze snel evoluerende, uiterst volatiele, onzekere en ambigue maatschappij.
Trendsurfing is het eerste Nederlandstalige methodologische boek waarin de auteur de technieken van trendanalyse verheldert en in een structureel model giet. Daarnaast reikt het boek hulpmiddelen en handvatten aan om als lezer op trends te surfen en de golven van innovatie op te zoeken.
De auteur observeert, kwantificeert, verklaart en geeft een toekomstrichting aan hoe trends zich bovendien verder kunnen ontwikkelen. Hij kiest daarbij voor actuele, (inter)nationale voorbeelden en surft naar diverse domeinen, zoals de automobielsector, de retail, toerisme en hospitality, het luxesegment, media en entertainment, telecom en consumentenelektronica en diverse lifestylesectoren. Maar evenzeer kiest de auteur voorbeelden uit de zachtere sectoren, zoals de gezondheidszorg en de non-profitsector.
Trendsurfing is een must-read managementboek voor elke trendgevoelige, trendsettende of forefrontrunnende CEO, board member, ondernemer, marketeer, innovatiespecialist, productontwikkelaar en beleidsmaker. Iedereen wil tenslotte meesurfen op de golven van verandering. De aanpak en persoonlijke stijl van de auteur dagen de lezer bovendien uit om zelf het trendsurfpak aan te trekken.