dit werk kent de volgende uitvoeringen
Hardback
ISBN9789460581014
verschijningsdatum04/06/2014
verschijningsdatum04/06/2014
Coca-Cola, Quality Street chocolaatjes, Kellogg's ontbijtgranen, Twinings thee, ... sommige voedings- en drankmerken kent iedereen. We weten niet alleen hoe ze smaken, maar ook, en misschien vooral, hoe ze eruitzien. Hun logo's en verpakkingen zijn iconisch. Vaak gaan dit soort merken al een hele tijd mee. Hun visuele identiteit is door de jaren heen even sterk gebleven, soms omdat de vormgeving onveranderd is, en soms net omdat de vormgeving op een subtiele manier mee is geëvolueerd. Tasty Stories presenteert 35 merken uit de voedingsindustrie die wereldbekend zijn dankzij hun look en typografie - behalve de eerder genoemde merken komen onder andere ook Perrier, Lipton, La Vache Qui Rit en Bertolli aan bod. Elk merk wordt voorgesteld met beeldmateriaal en een korte tekst over de geschiedenis. Typografe Joke Gossé licht daarbij telkens ook het lettertype toe dat aan de basis ligt van de sterke visuele identiteit. Dit boekje ziet er niet alleen onweerstaanbaar uit, het bevat ook talrijke interessante weetjes. Het is daarom een echt hebbeding voor al wie geïnteresseerd is in typografie, vormgeving, geschiedenis, stijl - en lekker eten natuurlijk.