dit werk kent de volgende uitvoeringen
verschijningsdatum13/06/2016
Pei/ijlen naar succesvol schoolbeleid in het kort
Scholen krijgen sinds enkele decennia steeds meer beleidsruimte die ze autonoom kunnen invullen. Ongetwijfeld biedt dit scholen heel wat kansen om het leren van hun leerlingen zo optimaal mogelijk te realiseren en om een gezond personeelsbeleid te voeren. Maar tegelijkertijd brengt deze evolutie voor scholen veel uitdagingen met zich mee, want het is niet vanzelfsprekend om deze beleidsruimte ook effectief en succesvol aan te wenden.
Zijn we goed bezig met onze school? Hoe kunnen we ons beleid verbeteren zodat het ons pedagogisch project zo goed mogelijk ondersteunt? Welke kennis, vaardigheden en attitudes zijn hiertoe vereist?
Pei/ijlen naar succesvol schoolbeleid. Praktijkboek voor de beleidseffectieve school biedt directies van scholen, personeelsleden en leerkrachten handvatten om hun schoolbeleid te evalueren én te verbeteren. Hiertoe worden acht dragers van beleidseffectiviteit gepresenteerd die doorslaggevend zijn bij het voeren van een geslaagd schoolbeleid:
De lezer wordt telkens aangemoedigd om na te gaan in welke mate de drager bij hem op school aanwezig is én hij kan telkens een beroep doen op een aantal aanknopingspunten die de realisatie van de dragers van beleidseffectiviteit op school stimuleren. Pei/ijlen naar succesvol schoolbeleid zet aan tot reflectie en groei.
Pei/ijlen naar succesvol schoolbeleid verscheen ook als artikel in Personeel en organisatie, een losbladige uitgave die regelmatig wordt aangevuld met nieuwe afleveringen.
Over de auteurs: