Waarom moet een klant je partner worden en blijven? Dat is de kernvraag van een rendabele business en ook van dit boek. Jouw klant, een diamant? zoekt voornamelijk het antwoord bij je bestaande klanten, want zij zijn de sleutel tot de meest
overtuigende argumenten. In 24 tips mét concrete voorbeelden kom je te weten hoe je optimaal klantvriendelijk denkt en handelt. Zo ontdek je hoe je je klanten laat schitteren, én ook hoe je dankzij hen zelf excelleert. Je leert ook wat de valkuilen zijn die een rendabel samenwerken in de weg staan. Jouw klant, een diamant? is een onmisbaar boek voor elke (toekomstige) ondernemer die op zoek is naar praktische strategieën en tactieken om klanten te vinden, te binden en te verbinden.
Pieter De Smet houdt zich al meer dan 35 jaar actief bezig met strategieën en tactieken ontwikkelen in functie van het volgende objectief: hoe als onderneming het meest rendabel (samen)werken met leveranciers, klanten en andere business-partners? Zijn inspiratie haalt hij onder andere uit contacten als consultant en coach/trainer van tientallen ondernemingen in allerhande bedrijfssectoren. Hij is docent aan de hogeschool Vives en rechter in ondernemingszaken in de Ondernemingsrechtbank te Gent, afdeling Kortrijk. Zijn businessmotto? Stel nooit uit tot morgen wat je vandaag nog meer winstgevend realiseert samen met anderen. Stel altijd uit tot ten minste morgen wat je best vermijdt te doen omdat het verlieslatend of winstverlagend is.