We kennen allemaal de historiek van topondernemers zoals Marc Coucke, Willy Naessens en Wouter Torfs, maar de doorsnee-Vlaming, student of ondernemer weet niet altijd wat er bij de gemiddelde Vlaamse kmo of de kleine zelfstandige leeft. Wie zijn zij? Wat zijn hun strategieën en drijfveren? Wat zijn hun straffe verhalen en wat ervaren ze als leuke momenten? Wat is hun leiderschapsstijl? Om op die vragen een antwoord te krijgen, maakte ondernemer Christof Roggen een podcastreeks waarin hij een aantal hardwerkende bedrijfsleiders interviewde. Journaliste Karolien Selhorst heeft deze interviews omgezet naar een aantal vlot leesbare teksten. Het resultaat is een inspirerend boek over het DNA van deze rolmodellen. Hun praktijkervaringen kunnen andere (toekomstige) ondernemers inzichten bieden om met succes door te groeien tot spelers van formaat en zo bij te dragen tot de economische groei en welvaart van ons land. Christof Roggen is een selfmade ondernemer die als kind liever buiten voetbal speelde dan urenlang in de klas te zitten. Tijdens zijn zoektocht naar de ware roeping deed hij dan ook alle mogelijke jobs: bandwerker, magazijnier, heftrukchauffeur, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Roggen kwam voor het eerst in aanraking met sales toen hij telefonisch advertentieruimte ging verkopen. Om uiteindelijk sinds 2013 een succesvolle onderneming uit te bouwen in de sector van print- en kopieerapparatuur. Karolien Selhorst is van opleiding master in de vertaalkunde Spaans-Engels. Daarnaast studeerde ze aan de Universiteit Antwerpen informatie- en bibliotheekwetenschappen en volgde ze het postgraduaat digitale marketing aan HoGent. Momenteel is ze freelance journaliste, copywriter, redacteur en vertaler.