Personen
Jan de Leeuw
Standpunt Havo/VWO | 2 2017 | Docentenhandleding
NUR Codes (sub)
130 Mens en maatschappij algemeen
Didactische ondersteuning | OA 4.61
De Biochemische Mens naar Geluk en Genot
Verschenen in januari 2012
Zin in zin is een ideale methode voor leerkrachten die kiezen voor een ver doorgevoerde vorm van zelfstandig studeren. Maar ook docenten die een meer klassieke didactiek hanteren kunnen zeker uit de voeten met deze methode.
Kenmerken van de vernieuwde Zin in Zin
* Een methode voor HAVO én VWO: ieder hoofdstuk bevat verdiepingsstof voor de VWO-leerling in de vorm van aparte paragrafen en Z-opdrachten.
* Een eigen website met nieuws, index, werkvormen (debatteren en een werkstuk maken) aanvullende stoffen en opdrachten.
* Een - bij de actualiteit aansluitend - nieuw ontwikkeld hoofdstuk over Social Media en de digitale wereld.
* Een samen met de methode Standpunt volledige route levensbeschouwing voor onderbouw en tweede fase van zowel HAVO als VWO.
* Een inhoudelijke opzet die gelegenheid biedt voor ieder van de vier profielen een specifiek leerprogramma aan te bieden:
Inhoud Zin in Zin HAVO/VWO (editie 2012)
Gezamenlijke hoofdstukken
hst 1 Heeft het leven zin?
hst 2 Wie is de mens?
hst 3 Inleiding ethiek
hst 4 Geweld
Profielspecifieke thema's
hst 5 Sociale media en de digitale wereld (N&T, C&M, E&M)
hst 6 Genetische manipulatie bij mensen (C&M, N&T, N&G)
hst 7 Euthanasie (N&G, N&T, C&M)
hst 8 Bedrijfsethiek (E&M)
hst 9 Reclame (E&M, C&M)
Bij deze methode hoort de website: www.damon.nl/zininzin