dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789031332991
verschijningsdatum15/03/2001
verschijningsdatum15/03/2001
Hoe begrijp en voorspel je het gedrag van patiënten, klanten of burgers? Het gedrag van eigen personeel? Volgens de auteurs kan Sociale psychologie voor managers daarbij hulp bieden. Het koppelt sociaal-psychologische inzichten aan concrete managementvraagstukken.Het vakgebied sociale psychologie wordt benaderd vanuit twee motivationele principes die het gedrag van mensen sturen, namelijk het ordeningsprincipe en het beloningsprincipe. In het eerste deel staat het individu centraal: hoe nemen mensen waar, hoe verwerken ze informatie, en hoe nemen ze beslissingen? In het tweede deel staat de organisatie centraal: hoe wordt er gecommuniceerd, samengewerkt, en hoe worden de taken verdeeld?De auteurs gaan tevens in op de recente vraag uit het beroepsveld van managers om informatie over emoties, informatieverwerking, persuasieve communicatie en cultuurinvloeden. Het resultaat is een boek dat op maat is gesneden voor de professional die zich verder wil bekwamen in gedragsmanagement.