dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789058712240
verschijningsdatum01/01/2003
verschijningsdatum01/01/2003
Er moeten bij de reorganisatie mensen ontslagen worden; wie probeert u daarvoor te behoeden: de alleenstaande moeder of de beter functionerende tweeverdiener? Brengt u een product op de markt waarvan u weet dat het heel erg controversieel is? Dit boek gaat over morele dilemma's waar managers voor kunnen komt te staan: de haast onmogelijke keuze tussen twee goeden. Bij het nemen van dit soort moeilijke beslissingen gaan managers vaak af op hun eigen waarden en normen. Badaracco laat echter zien dat heet oplossen van deze dilemma's niet zo eenvoudig is als de ehiek van 'kies voor het goede' ons wil laten geloven. Want 'kiezen voor het goede' betekent in veel gevallen dat u iets anders goeds niet kunt doen, of zelfs iets verkeerds moet doen. De casestudies en herkenbare voorbeelden, de verwijzingen naar de literatuur en filosofie laten u zien hoe u met deze dilemma's om kunt gaan en wat het betekent om een succesvol manager te zijn én ethisch juiste keuzes te maken.
Joseph L. Badaracco jr. is als professor Business Ethics verbonden aan de Harvard Business School in Boston. Hij is mede-auteur van heet boek Leadership and the Quest for Integrity. Ook schreef hij The Knowledge Link, Loading the Dice, en Leading Quietly.