dit werk kent de volgende uitvoeringen
Hardback
ISBN9789055944835
verschijningsdatum10/10/2006
verschijningsdatum10/10/2006
Hoe worden onze hartstochten gemanipuleerd? Waarom is angst de kern van moderne bedrijven? Waarom moet je van iedereen gelukkig worden? Waarom walgen we steeds minder? Joep Schrijvers vertelt het allemaal in dit boek en legt opnieuw verbanden die anders onopgemerkt blijven. De samenleving is een groot logistiek imperium geworden, dat zelfs haar invloed uitoefent op het priv ven, de dromen en vooral de hartstochten van mensen. Iedereen is gestoord bezig met het rondpompen van geld, goederen, informatie en sperma.
Vele passiestrategie zijn werkzaam om de emoties van mensen op te poken, te dempen of te kanaliseren. Iedereen staat onder controle en toezicht. De 'tomtomisering' is definitief doorgedrongen. Mensen moeten nuttig en doelgericht blijven.
De vraag is of dit erg is. Schrijvers meent van wel: 'We leven onder het juk van een utilitair fundamentalisme met totalitaire trekken. Het spreadsheet is onze sharia.'
Dit boek geeft aan dat ontsnappen mogelijk is en dat de existenti dimensie van het leven heroverd kan worden. Je moet dan wel een principi geluksweigeraar worden.
Het wilde vlees is een boek dat ogen opent die anders gesloten blijven.
Dr. Joep P.M. Schrijvers (1957) is de internationale bestseller-au-teur van Hoe word ik een rat dat managementboek van het jaar 2003 was en van het hilarische Het maandagmorgengevoel. Hij is zelfstandig gevestigd schrijver en gastdocent. Hij houdt zich bezig met kwaadaardige en irrationele processen in de samenleving. Meer informatie is te vinden op www.joepschrijvers.nl