dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789052615677
verschijningsdatum17/10/2006
verschijningsdatum17/10/2006
Teambuilding is essentieel voor de groei en ontwikkeling van een organisatie. De vorming van een effectief team is daarom van cruciaal belang: een team valt of staat met de medewerkers die er deel van uitmaken. Afhankelijk van persoonlijkheid, kennis en ervaring zijn zij binnen een team verschillend inzetbaar.
Managementteams geeft de basisvoorwaarden die nodig zijn om succesvolle teams op te bouwen en het falen van teams te voorkomen.
Allerlei soorten teams en teamgedrag komen aan bod:
een team samenstellen;
creativiteit in teams;
leiderschap in teams;
teams die niet slagen;
teams die wel slagen;
teamrollen;
teams bij de overheid.
Managementteams is een van de meest gelezen, tot de verbeelding sprekende en invloedrijke boeken over dit belangrijke aspect van management. Deze tweede, herziene druk bevat elf casestudy's, waaronder enkele Nederlandse voorbeelden, en een nieuw hoofdstuk waarin de idee en theorie over managementteams in praktijk zijn gebracht.
R. Meredith Belbin is de grondlegger van het Teamrol Model en bestsellerauteur van boeken over teamrollen. Inmiddels zijn er al meer dan10.000 exemplaren van zijn boek verkocht in Nederland en Belgi Hij is voormalig voorzitter van de Britse Industrial Training Research Unit en oprichter en partner van Belbin Associates.