dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789402113587
verschijningsdatum13/01/2014
verschijningsdatum13/01/2014
De conjunctuur is afgelopen jaren onderwerp van gesprek. Na een spectaculaire economische groei rond de eeuwwisseling en in 2007/2008 staan de afgelopen jaren in het teken van een dalende trend. Echter zijn eind 2013 de eerste tekenen van een mogelijk herstel zichtbaar. Het gevolg van deze ontwikkelingen is dat de conjunctuur ons allemaal raakt. In een neergaande conjunctuur uit zich dit vaak in gedwongen ontslagen, vacaturestops en loonmatiging, terwijl een opgaande conjunctuur zich kenmerkt door krapte op de arbeidsmarkt en loongroei. Een bouwonderneming hoeft niet hulpeloos toe te kijken hoe een economische cyclus door de organisatie `walst . Dit boek probeert ondernemers te helpen door hen de juiste `tools aan te bieden in de vorm van strategische opties en indicatoren. Daarnaast kunnen studenten (en daardoor de toekomstige ondernemers) met dit boek zich een beeld vormen wat de invloed van een conjunctuur is op een organisatie en hoe hier tijdig mee omgegaan kan worden. De theorieën in dit boek vormen verder een startpunt voor een verdieping in kennis omtrent conjunctuur en strategievorming.