Personen
Jeroen Beekmans
Joop de Boer
NUR Codes (sub)
640 Kunst algemeen
Michaël Borremans
Pop-Up City is het eerste BIS-boek dat mogelijk gemaakt is door een succesvolle campagne op Kickstarter. Het boek is gebaseerd op de inhoud van de in Amsterdam gevestigde blog Pop-Up City, waarop ideeën, concepten en trends worden verzameld over de voortdurend veranderende stad in de steeds vloeibaar wordende wereld.
Jeroen Beekmans en Joop de Boer zijn het hoofd en het hart van deze blog, zij schrijven dagelijks over vernieuwers, creatieve ondernemers, visionaire stadsontwikkelaars van over de hele wereld die met verfrissende ideeën en oplossingen komen die ervoor zorgen dat onze steden steeds blijven veranderen.
Denk aan modulaire hotels, nieuwe werkplaatsen, winkels, werken en horeca die dwars door elkaar lopen, pop-up formules, urban farming en ga zo maar door.
Het Pop-Up City platform bereikt meer dan 100.000 lezers per maand. Nu komt dan het boek, waarin de belangrijkste ontwikkeling worden geduid en in meer dan honderd voorbeelden de meest saillante ideeën voor de nieuwe fluïde steden worden getoond en gesignaleerd.
Verplichte kost voor 'urbanologen' en andere professionals die zich bezig houden met de ontwikkeling van onze steden, de volgens van de blog, en iedereen die op een toegankelijke en visueel aantrekkelijke manier meer te weten wil komen over de moderne urbane cultuur en de vernieuwende ideeën die hieruit naar voren komen.