dit werk kent de volgende uitvoeringen
Hardback
ISBN9789055949748
verschijningsdatum21/09/2015
verschijningsdatum21/09/2015
De wereld heeft sinds het digitale tijdperk een geweldige slinger gekregen, waarbij veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen. De nieuwe generatie verschilt meer dan ooit van de vorige. Bedrijven hebben het digitale tijdperk omarmd, maar zijn vergeten te kijken naar de effecten die nieuwe technologieën op ons leven hebben. Ze zijn blijven hangen in oud maakindustrie-management, waar efficiëntiejunks veel te rationeel en cijfermatig managen en innovatie geen kans krijgt.
Ondertussen zorgt een zogenaamde crisis ervoor dat cijfermanagement alleen maar belangrijker wordt. Ons leven wordt nog meer gereduceerd tot lijstjes getallen: bedrijven tot omzet en rendement, dagelijks werk tot key performance indicators, erkenning tot een geldbedrag, schoolprestaties tot een cijferlijst en ga zo maar door. Het zorgt er ook voor dat mensen nog minder verantwoordelijkheid krijgen en er zombiebanen ontstaan, hoewel vrijheid, creativiteit en innovatie essentieel zijn voor bedrijven in een nieuwe economie.
Een nieuwe generatie is dusdanig in de klem gekomen in deze ouderwetse efficiëntie-fabrieken dat vele jongeren met een burn-out thuis zitten. Dit boek daagt bedrijven uit af te kicken van die cijferverslaving en te experimenteren met nieuwe managementmethoden die wél in deze tijd passen. Als dat lukt, kun je als bedrijf namelijk een plek vinden in een nieuwe economie. Tel uit je winst.
Maarten Schellekens is manager bij Foodsquad en heeft een passie voor innovatie, nieuwe vormen van management en vitale voeding.