dit werk kent de volgende uitvoeringen
Hardback
ISBN9789024429097
verschijningsdatum04/05/2020
verschijningsdatum04/05/2020
We zitten midden in een transitie naar een andere, duurzame en meer circulaire samenleving. Voor bedrijven en organisaties betekent dit dat zij zich duurzaam moeten organiseren. Het is geen keuze meer. Dat vraagt om een omslag in hun business- en verdienmodel. Businessmodellen die een positieve impact hebben op mensen, maatschappij en milieu. Dat daadwerkelijk doen vraagt een andere kijk op het organiseren van waardecreatie: van monetaire waarde naar impact die van waarde is. Het Business Model Template biedt ondernemers en studenten een gestructureerde aanpak om in het licht van deze ontwikkelingen een passend duurzaam businessmodel te ontwikkelen. Aan de hand van een stappenplan bestaande uit drie fasen en uitgewerkt in tien bouwstenen worden de verschillende onderdelen van het businessmodel vormgegeven. Zo ontstaat stapsgewijs een nieuwe duurzame of circulaire businesspropositie. Daarnaast kan het Business Model Template worden gebruikt om bestaande businessmodellen te verduurzamen. Heel veel voorbeelden, bronnen en verwijzingen maken dit een echt werkboek. Het Business Model Template is het resultaat van jarenlang onderzoek. Het is uitgebreid getest in het onderwijs en de praktijk.