dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789047003946
verschijningsdatum01/04/2011
verschijningsdatum01/04/2011
Alle recente onderzoeken tonen aan dat organisaties die goed functioneren en succesvol zijn, er in de eerste plaats voor zorgen dat werknemers het er naar hun zin hebben. De meeste mensen werken allang niet meer alleen voor het geld. Ze zoeken meer, maar wat zoeken ze dan in werk? Volgens Dave en Wendy Ulrich zin, identiteit, betrokkenheid, sociale contacten, een mogelijkheid om zichzelf te ontwikkelen, een bijdrage te leveren. En dat het liefste allemaal in overvloed. Op basis van de positieve psychologie en jarenlang onderzoek ontwikkelden Dave en Wendy Ulrich een model van de zeven fundamentele dimensies vanwerk. Met dat model kunnen managers concreet en praktisch aan de slag om de organisatie van overvloed in te richten. Dat is volgens de auteurs dé opdracht voor managers en leiders: een gevoel van positieve overvloed creëren zodat je medewerkers bindt, en juist daardoor waarde biedt aan klanten en stakeholders. Het waarom van werk is een inspirerend en motiverend handboek dat door vele adviseurs en managers wordt gebruikt om bij te dragen aan een positieve en zinvolle werkomgeving. Het boek is een absolute bestseller in de VS en is bevat vele praktische hulpmiddelen zoals vragenlijsten en checklists.