dit werk kent de volgende uitvoeringen
Hardback
ISBN9789013122541
verschijningsdatum30/03/2014
verschijningsdatum30/03/2014
In onze snel veranderende wereld lopen leiders steeds vaker tegen chaotische, complexe uitdagingen aan die alleen in samenwerking kunnen worden opgelost. Maar de standaardmethoden voor het aanpakken van deze uitdagingen - met slides en data volgestouwde meetings of brainstormsessies die nergens heen leiden - bieden zelden resultaten die je daadwerkelijk verder brengen. Goede strategische conversaties genereren doorbraakinzichten. Dat doen ze door de beste ideeën van mensen met uiteenlopende achtergronden en perspectieven te combineren. In dit boek kraken twee experts de code van creatieve, 'collaboratieve' probleemoplossingssessies die echt iets opleveren. Chris Ertel en Lisa Solomon presenteren een eenvoudig, creatief proces dat leiders en hun teams helpt oplossingen te vinden voor hun neteligste problemen. Het fundament zijn tientallen jaren ervaring op het vlak van innovatiestrategie, ondersteund door het allerlaatste sociaalwetenschappelijk onderzoek, tientallen voorbeelden uit het echte leven en interviews met ruim honderd toonaangevende denkers, executives en collega-praktijkmensen. Moments of Impact bevat een grote hoeveelheid tekst- en cijfermateriaal over hoe je onderwerpen vanuit verschllende perspectieven kunt verkennen, de deelnemers op één lijn brengt, de belangrijkste issues eruit pikt en het terrein afbakent. Het boek bevat ook een 60 pagina's tellend starterspakket waarmee elke gefrustreerde vergadertijger goed beslagen ten ijs komt. Daniel H. Pink - 'De definitie van waanzin is volgens sommigen: steeds hetzelfde doen en elk keer een ander resultaat verwachten. Ik vind dat ook een heel aardige omschrijving van de gemiddelde meeting. Wil je het vaste stramien doorbreken en je team de energie geven om echte problemen op te lossen, om nieuwe visies te creëren? Dan is Moments of Impact het boek om in huis te hebben' Rens de Jong - 'Dit boek helpt ieereen die voor de uitdaging staat mensen bij elkaar te brengen om te praten over transitie. Over hoe je over je toekomst kunt nadenken. Of je nou een bedrijf bent of non-profitorganisatie.'