dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789462760035
verschijningsdatum30/05/2014
verschijningsdatum30/05/2014
In dit boek Strategische en operationele marketing wordt een aantal nieuwe ontwikkelingen op het gebied van marketingmanagement gepresenteerd. Dat betreft een beter onderscheid tussen algemeen management en marketingmanagement, dus tussen ondernemingstop en afdelingsniveau, en een betere afbakening tussen strategische keuzemodellen en strategische analysemodellen. Gezien de sterke groei van het aantal zzp'ers worden er ook een serie nieuwe modellen op dit terrein beschreven. Centraal in het boek staat de managementcyclus van interne en externe analyse, via beslisfase en implementatie naar evaluatie, met een sterk accent op de consumentenmarkt. Vanzelfsprekend zijn dan ook onder werpen als branding en consumentengedrag inclusief neuromarketing. De marketingmix is vernieuwd met webshopping en een concretere aanpak van conversies bij marketingcommunicatie. Onlinemarketing speelt bij die conversies een belangrijke rol en wordt in een apart hoofdstuk beschreven. Verder verdiepende hoofdstukken zijn internationale, industriële en dienstenmarketing. De 16 hoofdstukken van dit boek vormen een volledige onderwijsmethode voor de hoofdfase van het hoger economisch onderwijs in Nederland en Vlaanderen om studenten te leren hoe ze een integraal marketingplan moeten maken. Het boek is voorzien van ruim 100 praktijkcases. Aan het einde van elk hoofdstuk staan een doorloopcase over het merk LEGO en oefenvragen. Docentenmateriaal op aanvraag. Auteursinformatie: René van Hoften is ruim 25 jaar werkzaam in het universitair en hoger onderwijs voor de vak gebieden marketing, sales en reclame psychologie en heeft daarover een tiental boeken geschreven.