dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789077432280
verschijningsdatum24/12/2008
verschijningsdatum24/12/2008
Zet jij je in voor een lokale school, een gezondheidsinstelling, een sportclub of een cultureel project en heb je een paar duizend euro nodig voor je werking? Of moet je jaarlijks miljoenen inzamelen voor een grote organisatie?
In beide gevallen zal je meer succes behalen als je een aantal regels kent en toepast. Dit boek maakt je wegwijs in de complexe wereld van communicatie en fondsenwerving voor het goede doel. Je krijgt gedetailleerde informatie over alle efficiënte technieken en honderden concrete tips, die jouw resultaten aanzienlijk zullen verbeteren.
't Is voor het goede doel toont hoe je meer geld kunt inzamelen voor jouw project. Veel meer geld. Want na dertig jaar geeft Karel Claes al zijn geheimen prijs. Hij wordt de Warren Buffett van het fondsenwerven genoemd: discreet maar ontzettend efficiënt. Hij zamelde voor het goede doel meer dan 600.000.000 euro in en werkte voor grote verenigingen zoals Artsen Zonder Grenzen, Amnesty International, WWF, Dokters van de Wereld, Damiaanactie, Handicap International, de Voedselbanken, en vele anderen. Maar net zo goed behaalde hij opmerkelijke successen voor kleine en lokale projecten.
Karel Claes heeft diplomas Germaanse Filologie, Filosofie en Communicatiewetenschappen. Hij was directeur van Artsen Zonder Grenzen en Handicap International, maakte sociale programmas voor de VRT, doceerde communicatiewetenschappen en publiceerde in kranten en tijdschriften. Sinds 1990 verzorgt hij met een eigen gespecialiseerd agentschap met zeer veel succes de communicatie en de fondsenwerving van twintig grote humanitaire verenigingen. Hij is de auteur van een succesvolle reeks boekjes over vriendschap, geluk, succes, ziekte en tegenslag.