Door de economische crisis zien veel meer (potentiële) ondernemers zich genoodzaakt om op zoek te gaan naar alternatieve vormen van financiering. Er vindt een verschuiving plaats in de rollen van banken als voornaamste financieringsinstelling naar crowdfunding. De crowd lijkt start-ups, maar ook bestaande ondernemingen en organisaties nieuwe mogelijkheden voor financiering te bieden. Dit boek geeft inzicht in de ontwikkeling van crowdfunding en de wijze waarop het de traditionele financiering van start-ups beïnvloedt. Het biedt starters en beslissers uit non-profit en profit organisaties handvatten om crowdfunding als instrument binnen de eigen organisatie in te zetten. De talrijke voorbeelden die in het boek aangehaald worden, geven een helder beeld over de mogelijkheden van crowdfunding. Crowdfunding biedt grote mogelijkheden, maar er is een bepaald soort ondernemer voor nodig om het succesvol te maken: open, communicatief, betrokken. - Erwin Blom De PDF kan niet uitgeprint worden. Ook kunnen er geen bloemlezingen uit gekopieerd worden. Op een gemotiveerd verzoek zullen wij u een open bestand toesturen.