Inzicht in organisatiedissonantie levert instrumenten om een organisatie te leiden wanneer de balans verstoord is tussen de marktvraag en het aanbod. Bedrijven hebben vaak te maken met zowel reductie als groei. Dat vergt inspiratie, creatie en innovatie.
''Ik denk dat dit boek uiterst bruikbaar kan zijn voor organisaties die met deze problematiek te maken hebben en dat zijn er veel, tegenwoordig. De vorm is goed gekozen, omdat de lezer zich niet eerst door allerlei theorieën of modellen hoeft te werken voordat hij aansluiting bij de realiteit vindt. De auteur beschrijft wat zij in haar praktijk als organisatieadviseur heeft gezien en verwijst naar wetenschappelijke artikelen die een mooie analyse bieden of suggesties voor aanpak geven. Ook geeft zij aan waarmee je rekening kunt houden in de praktijk. Zeer verfrissend.''
Kiki Poppes, hoofd HRM, ACTA
''Fantastisch boek, leuk om te lezen, vlot geschreven en boordevol praktische adviezen. Een must have voor bestuurders en directeuren in de dienstverlening.''
Annemieke Nauta, directiesecretaris, de Alliantie
"Het leiden van een organisatie in een concurrerende markt is een grote uitdaging. Managers vinden in dit boek inspiratie voor vernieuwing. Marianne levert vanuit een breed perspectief bruikbare kennis en zij doet dat met gevoel voor mensen."
Hans Bakker, algemeen directeur, Amsterdam RAI B.V.