In deze tijd willen we maximaal resultaat halen uit alles wat we doen. Opvoeding en onderwijs zijn doelmatig en resultaatgericht geworden. ‘het verloren ei’ is geschreven om de nieuwsgierigheid te prikkelen. Het stelt vragen die niet vanzelfsprekend een antwoord hebben. Het jonge kind heeft veel meer vragen dan het in taal kan stellen. Denken en taal ontwikkelingen zich parallel. Maar om met het jonge kind te kunnen praten over wat het denkt, schiet de taal op dat moment vaak nog te kort. Dit boekje is een pleidooi voor het kind. Neem het serieus, stel open vragen en zet uw kind aan het denken: Er ligt een ei op een eiland? Wie zit er in? Van wie is het ei? Wanneer komt het uit? Wat komt er uit? Iedereen vraagt het, want niemand weet het. Weet jij het? 'het verloren ei' is een boekje over identiteit. Het verhaal wordt in frisse prenten vertelt en de taal is speels en vol fantasie. Het boek blijft uitdagend door de vele laagjes die in de taal verborgen gaan. Het stelt de belangrijk vraag in de groei en ontwikkeling van elk kind : “Wie ben ik?” De auteur was als innovatie&organisatie adviseur intensief betrokken bij ontwikkeling en implementatie van onderzoekend leren