dit werk kent de volgende uitvoeringen
verschijningsdatum31/01/2012
De onderzoekende houding ontwikkelen en stimuleren bij kinderen. In dit boek gaat het niet om het maken van wetenschappers, maar om het stimuleren van de interne onderzoeker in een wereld die blijft verwonderen.
Ieder kind bekijkt de wereld vol verwondering en nieuwsgierigheid. Deze vaardigheid maakt van hen grote onderzoekers en vraagt om onderwijs dat inspeelt op deze natuurlijke nieuwsgierigheid. De uitdaging van onderwijs dat een onderzoekende houding bij jonge kinderen verder ontwikkelt en stimuleert is dan ook het thema of uitgangspunt van dit boek.
In dit boek komt de onderzoekende houding aan bod, de rol van de leraar, onderwijs dat zich richt op de onderzoekende houding, een nascholingstraject voor de leraar en tools die een hulpmiddel kunnen zijn. Deze uitgave richt zich naar iedereen die betrokken is bij het kleuteronderwijs, waarbij er inspiratie geput kan worden uit praktijkvoorbeelden, nascholingssessies en theoretische achtergronden.Doelgroep Groep 1 en 2 en begeleiders/leraren van peuters en kleuters (voor het stimuleren van een onderzoekende houding bij 3 t/m 6 jarigen)
Wilt u geschoold worden in het gedachtegoed vanuit deze uitgave om binnen uw onderwijs te werken aan de onderzoekende houding van leerlingen? Neem contact op met adogger@bazalt.nl voor meer informatie over de trainings- en adviesmogelijkheden.