dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789066753006
verschijningsdatum07/07/2008
verschijningsdatum07/07/2008
Een zakelijk telefoongesprek voeren is een vaardigheid die geoefend kan worden. Telefoneren in het Duits is bedoeld voor mbo en hbo en helpt om deze vaardigheid te verwerven. In een zestal hoofdstukken worden die situaties gevolgd waarin het vaakst van de telefoon gebruik gemaakt wordt: inlichtingen inwinnen en geven; het maken van een afspraak; de bestelling; de reservering; de klacht en de herinnering. Ieder hoofdstuk begint met een korte inleiding, vervolgens bevat het de ‘Redemittel’ die in de betreffende situatie het meest gebruikt worden. Daarna volgen een modeldialoog en een reeks van opgaven, die in moeilijkheidsgraad oplopen van voorgestructureerd, via min of meer geleid naar vrij. 'Telefoneren in het Duits' is op de eerste plaats een oefenboek. Vandaar dat veel aandacht besteed is aan de didactiek, aan de manier waarop leerlingen of studenten zich de vaardigheid van het telefoneren eigen kunnen maken. Dit boek kan in elke klassensituatie worden gebruikt: in kleine groepjes maar ook in groepen van 20 of meer personen.