dit werk kent de volgende uitvoeringen
Paperback
ISBN9789033488863
verschijningsdatum23/02/2012
verschijningsdatum23/02/2012
E-learning is nog steeds een vrij nieuw domein in ons huidige onderwijs. Het aantal mogelijkheden en beschikbare technologieën neemt nochtans exponentieel toe. Tegelijk is er ook een digitale didactiek ontstaan die de didactische meerwaarde onderzoekt van het inzetten van software en hardware. Rond dit alles is een heel specifi ek jargon ontstaan, dat niet altijd even toegankelijk is voor niet-ingewijden. Deze verklarende lijst wil dan ook een hulpmiddel zijn voor wie in het onderwijs actief is en dagelijks met e-learning te maken heeft of zal hebben. Dit werk richt zich dus ook tot toekomstige leerkrachten en docenten die vanuit hun opleiding voldoende basis moeten meekrijgen rond het veld van e-learning, om zowel technologisch als didactisch zinvol te werk te kunnen gaan. De 274 lemma's zijn typologisch opgedeeld in 11 categorieën die de contextualisering van de term ondersteunen. Deze Nederlandstalige terminologielijst biedt ook de Franse en Engelse equivalenten aan, om meertalige termen effi ciënt en correct te gebruiken. In de verwijzingslijst kunnen verder ook minder frequente synoniemen van de lemma's of aanverwante termen worden teruggevonden. Een onmisbaar basislexicon rond e-learning dus, voor wie nu of straks op het kruispunt van technologie en didactiek staat. CAROLINE STOCKMAN is wetenschappelijk medewerker bij het Instituut voor Culturele Studies aan de KU Leuven. PIET DESMET is gewoon hoogleraar Franse en toegepaste taalkunde aan de KU Leuven en KU Leuven Campus Kortrijk. FRED TRUYEN is hoofddocent informatiekunde en Online Publishing aan de KU Leuven.