Personen
Peter Van de Laar
NUR Codes (sub)
400 Non-fictie Vrije tijd/algemeen
Het groene goud
Rooverworld introductieboek 2009-2012
Kun je een wc-rol stelen?
EEN WAARGEBEURD VERHAAL In dit boek verteld Peter van de Laar, Chef-kok, zijn turbulente levensverhaal, over zijn strijd tegen diabetes type 2 als horecaondernemer met tegelijkertijd meerdere Horeca zaken. Zijn jeugd in Noordwijk komt aanbod, met veel historische weetjes over deze gerenommeerde badplaats, waar de fundamenten van zijn karaktervorming liggen en over hoe sterke schouders vaak zware lasten moeten dragen. 'Peter is een bijzondere man. Hij is ondernemend en begon diverse bedrijven. Maar alles begon in de sterrenrestaurants waar hij als Chef-kok werkte en zelfs op zijn 23ste een Michelinster behaalde. Hij begon als leerling in sterrenrestaurants, waar hij de harde klappen van de horecazweep leerde kennen.' Hoofdredacteur Annemargreet Zijlman - Verzekerdenmagazine geZZond - Zorg en Zekerheid Het meemaken van de 2e Michélinster als Entermetier kok in 1971 bij restaurant Auberge De Kieviet in Wassenaar, waar de eerste stappen werden gezet in het hogere segment van de gastronomie. Het behalen van een Michélinster in 1975 als Chef-kok bij het toenmalige restaurant Île de France in Amstelveen, destijds de jongste Chef-kok van Nederland die op 23-jarige leeftijd een Michélinster behaalde, mede door het enthousiasme van Johan Cruijff over Peter's kookkunsten. Om uiteindelijk samen met zijn vrouw en dochter succesvol 32 jaar exploitanten te zijn van Sport & Evenementencentrum De Terp in Valkenburg Z.H. 'Het geluk zat mee! Ik leerde het vak alleen maar in sterrenrestaurants. Maar op mijn 54e werd bij mij diabetes type 2 gediagnostiseerd. In dit boek zult u lezen hoe ik daar mee om ga. Je kunt nog zo gedreven zijn, getalenteerd, gedisciplineerd en doorzettingsvermogen hebben, om maatschappelijk en privé succes te behalen, maar als het geluk je ontbreekt... Wat dan? Deel je veerkracht!' VOER VOOR DIABETEN Wereldwijd zijn er nu 463 miljoen diabetespatiënten. Onze missie is het inzetten van preventie, door een gezonde levensstijl en samenwerkingen tussen supermarkten, zorgverleners, zorgverzekeraars en overheden. Zonder oog voor zelfverrijking maar met als doel onze kennis over voeding te delen en levens te verbeteren. Dit boek gaat niet alleen over diabetes, maar over alle facetten des levens. Onder andere over het harde, ondergewaardeerde werk in de Horeca. Een van de grootste bedrijfstakken ter wereld.