dit werk kent de volgende uitvoeringen
verschijningsdatum30/04/2021
Online taalles geven biedt veel voordelen. Je hebt als zelfstandige taaldocent geen leslocatie nodig, je hebt minder reistijd en je kunt wereldwijd cursisten werven. Maar het brengt ook vragen met zich mee, zoals: Welke werkvormen zijn effectief? Hoe zet ik bestaande lesmethodes online in? Hoe vind en behoud ik nieuwe cursisten? Hoe zet ik een bedrijfsadministratie op?
Grenzeloos lesgeven geeft praktische uitleg en tal van tips over de techniek, didactiek en bedrijfsorganisatie van online taalles geven. In het eerste hoofdstuk maak je kennis met de technische randvoorwaarden voor het verzorgen van een online taalles. In hoofdstuk 2 lees je over flipping the classroom als didactisch uitgangspunt bij online lessen en over de succesfactoren voor online taaltrajecten op maat. Je leert hoe je een leertraject en lesplan opstelt, en hoe je online lessen kunt vormgeven met behulp van bestaande lesmethodes, zelfgemaakte oefeningen en passende werkvormen. In hoofdstuk 3 leer je hoe je als taaldocent en ondernemer je cursistenbestand kunt uitbreiden en je bedrijfsadministratie kunt inrichten. Op de website staan video-opnames bij de uitgewerkte werkvormen en overzichten van online tools voor leren op afstand.
Grenzeloos lesgeven is geschreven voor zowel de beginnende als ervaren zelfstandige taaldocent die een-op-een of in kleine groepen online lesgeeft en het online lesgeven verder wil professionaliseren.
Sandra Wormgoor is afgestudeerd in Algemene Letteren. In 2010 werd zij directeur-eigenaar van Taaltutor. Inmiddels heeft ze twintig jaar ervaring in het lesgeven van NT2 en Engels. Mary van den IJssel is afgestudeerd in Algemene Letteren en Opleidingskunde. Als zelfstandig opleidingsadviseur is zij projectleider en ontwikkelaar van digitale en blended leertrajecten. Samen met Sandra traint zij taaldocenten die online les (gaan) geven.