Accountmanager Alex werkt bij reclamebureau VOGH/JJGP en dartelt vrolijk rond in het circuit van borrels, de bars en celebs. Haar klant, de BPW Bank, kiest een wel heel aantrekkelijk gezicht voor haar nieuwe campagne: Dylan Winter, Nederlands heetste rockster. 15 minuten is een vlot geschreven verhaal over de wereld van roem en geld en tegelijkertijd een liefdesverhaal met even herkenbare als absurde personages. Zo is er de ambitieuze filmregisseur Yljaaa, die worstelt met de grens tussen high en low culture; moeder Patries, die nog steeds niet uitgepraat is over haar affaire met Rob de Nijs in de jaren '60; en Rodzjer, Creatief Directeur van VOGH/JJGP, die wroeging krijgt over zijn hedonistische levensstijl en het opneemt voor de Galapagos-schildpad. Maaike Schutten (1976) is trendexpert: ze observeert mensen, modes en sociale mores. Na haar studie bedrijfscommunicatie is ze aan de slag gegaan als conceptontwikkelaar en copywriter voor verschillende reclamebureaus. 15 minuten is haar debuutroman. 'Een satirische schop tegen de celebcultuur [...] dat je vanaf de eerste letter met een glimlach op je gezicht leest.' ELLE