dit werk kent de volgende uitvoeringen
verschijningsdatum14/11/2025
740 Mens en maatschappij algemeen
imprint Business Contact
uitgever taal Nederlands

De wereld verandert niet alleen snel – de verandering zélf versnelt. Technologie en informatie stuwen elkaar op, autoriteit brokkelt af, fysieke grenzen verliezen betekenis, en zelfs het idee van wie wij als mens zouden moeten zijn staat op losse schroeven. Farid Tabarki en Joey Hullegie zien door de chaos heen. Met een rijk register aan voorbeelden – van ondergrondse schimmelnetwerken tot de strategie van een superheldenteam, van managementtheorie tot nachtclub – tonen ze hoe onze tijd niet meer wordt gevormd door één grote uitvinding, maar door het moordende tempo van verandering zelf.
‘Het versnellingseffect’ biedt houvast én strategie voor iedereen die niet achter de feiten aan wil lopen. Ontdek hoe je als samenleving, organisatie en professional de versnelling van valkuil verandert in een bondgenoot.
‘Een uitnodigende gids voor iedereen die wil werken aan een veerkrachtige samenleving en onderweg zelf wil meebewegen.’ - Laurentien van Oranje